Opowieść o BGA
To opowieść o przemianie i rozwoju. Niezwykła historia, która zaczyna się od małej lokalnej firmy rodzinnej w Gävle, dziś będącej dużym sklepem internetowym, dynamicznie rozwijającym się w całej Europie. Przez te lata wiele się wydarzyło, wiele się zmieniło. Ale to, co pozostaje niezmienne od momentu założenia firmy w 1993 roku, to uważność. Z zaciekawieniem słuchamy i staramy się zrozumieć, czego nasi klienci potrzebują– czasem nawet zanim sami to zrozumieją. Właśnie to, w połączeniu z odrobiną odwagi, dużym naciskiem na jakość i silnym zaufaniem do swojej oferty, były jedne z najważniejszych składników przepisu na sukces firmy. Oto opowieść o BGA.
Prolog - Mała rodzinna firma
Jest rok 1993, miasto Gävle. Bengt Andersson zakłada BGA Videoproduktion, lokalne przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją filmów informacyjnych i przenoszeniem taśm filmowych na VHS. Pod koniec lat 90. popyt na usługi konwersji i przenoszenia taśm filmowych gwałtownie wzrósł, stając się większą częścią działalności firmy.
Rozdział 2002-2005 - DVD w modzie
W latach 2000-ych popyt na przenoszenie filmów na DVD całkowicie eksplodował, co oznaczało dla nas ogromne możliwości rozwoju naszego wówczas jeszcze skromnego, lokalnego biznesu. W tym okresie Björn Andersson dołączył do firmy na pełny etat, a my zainwestowaliśmy w nowe maszyny, które mogły sprostać jakości i różnorodności, jaką chcieliśmy oferować w zakresie transferu filmów z taśm wideo na DVD.
Rozdział 2006-2007 - Duże miasta przyciągają
W 2006 roku dokonaliśmy nowych inwestycji, które umożliwiły nam stworzenie własnych maszyn do przenoszenia taśm filmowych. Były to maszyny, które miały spełniać nasze wysokie wymagania w zakresie jakości i łatwości obsługi. W tym samym roku rozpoczęliśmy ekspansję poza Gävle i otworzyliśmy filie zarówno w Sztokholmie (Lidingö), jak i w Göteborgu. Zatrudniliśmy również pierwszego pracownika spoza firmy do naszego biura w Gävle, Kristoffera Sjöléna, który nadal u nas pracuje i jest dziś odpowiedzialny za całą naszą jednostkę produkcyjną w zakresie wszystkich rodzajów digitalizacji.
Wzrosło zapotrzebowanie na usługi związane z diapozytywami i zdjęciami, dlatego jesienią 2006 roku rozszerzyliśmy naszą działalność o również te usługi.
W kwietniu 2007 roku otworzyliśmy drzwi naszego oddziału w Malmö, a w październiku tego samego roku otworzyliśmy drugą filię w Sztokholmie, tym razem w Hammarby Sjöstad.
Rozdział 2008 - Z całą Szwecją w zasięgu wzroku
Chcieliśmy oferować nasze usługi większej liczbie osób w Szwecji, dlatego w 2008 roku rozszerzyliśmy naszą usługę dostawy do domu tak, aby obejmowała około piętnastu miejscowości. Przenieśliśmy się również do nowych, świeżych lokali zarówno w Gävle, jak i w Göteborgu.
Rozdział 2009 - Megametr taśmy filmowej
Był to jeden z wielu obfitujących w wydarzenia lat, kiedy ponownie rozbudowaliśmy naszą popularną usługę dostawy do domu. Tym razem zaoferowaliśmy ją w całej Szwecji, ponadto bez dodatkowych kosztów. Zdecydowaliśmy się również zamknąć nasze sklepy na Lidingö i w Hammarby Sjöstad na rzecz lokalizacji na Östermalm w Sztokholmie, gdzie mogliśmy oferować krótszy czas dostawy i atrakcyjniejsze godziny otwarcia. W 2009 roku przekształciliśmy się także w spółkę akcyjną, BGA Videoproduktion AB. W ciągu roku udało nam się również zeskanować 1 000 000 metrów taśmy filmowej - co było rekordem, który później został znacząco pobity.
Rozdział 2010 - Rozwój firmy na wszystkich frontach
W 2010 roku poszerzyliśmy naszą działalność, dodając do niej także cyfrowe wywoływanie zdjęć. Ponadto otworzyliśmy dwa zupełnie nowe sklepy, jeden w Sztokholmie, a drugi w Norrköping. Nasz sklep w Malmö został przeniesiony do nowych lokali w centrum, co pozwoliło nam zaoferować lepsze godziny otwarcia również tam. W Gävle zaczęliśmy wyrastać z naszych 320-metrowych lokali i dlatego musieliśmy przenieść się do nowej lokalizacji kilka przecznic dalej.
Rozdział 2011-2012 - Więcej modernizacji
W 2011 roku dostrzegliśmy i wykorzystaliśmy okazję do zakupu dwóch istniejących sklepów fotograficznych w Jönköping i Sundbyberg. Sklep w Gävle, który wcześniej dzielił przestrzeń z naszym zakładem produkcyjnym, również musiał przenieść się do prawdziwego, samodzielnego sklepu w centrum Gävle. Rok 2011 to także czas, gdy rozpoczęliśmy modernizację naszych sklepów i wydłużyliśmy godziny otwarcia. Prace te były kontynuowane i intensyfikowane w roku 2012, będącym jednocześnie rokiem założenia naszej odrębnej działalności BGA Fotocenter, w której wywołujemy zdjęcia i wykonujemy powiększenia.
___________
Nowe rozdziały w historii BGA
BGA Videoproduktion rozwijało się dynamicznie, otwierając kolejne oddziały w całym kraju, a inwestycje wielokrotnie okazywały się owocne. Jednak największym kamieniem milowym w opowieści o BGA jest to, co dzieje się, gdy pragniesz i masz odwagę sięgnąć po jeszcze więcej. Równolegle do pierwotnej działalności rozpoczęto działalność poboczną skupiającą się na ramach i albumach fotograficznych- BGA Fotobutik. Wraz z tymi produktami, dostrzeżono możliwość eksploracji nowych krain, a mianowicie internetu.
___________
Rozdział 2013 - Narodziny sklepu internetowego
Internet wydawał się ekscytującym miejscem z nieskończonymi możliwościami, nawet dla firmy z małego Gävle. Sprzedaż elektroniczna została uruchomiona na przełomie roku, a pierwsze zamówienie nadeszło już w Sylwestra 2012 roku. Postawiono na eleganckie i przystępne cenowo ramy, a zainteresowanie tymi produktami okazało się ogromne. Ramy w nieco nietypowych rozmiarach i kolorach stały się zaskakująco popularne i szybko zrozumieliśmy, że na rynku jest luka do wypełnienia.
Rozdział 2014 – Sklep internetowy potrzebuje większej przestrzeni
Zainteresowanie naszymi ramami stale rośnie, a w ciągu roku liczba klientów sklepu internetowego zwiększa się ponad dwukrotnie. Rok 2014 był intensywnym czasem, kiedy z wielkim entuzjazmem i z zawrotną prędkością poszerzaliśmy nasz asortyment produktów. Nic więc dziwnego, że szybko wyrośliśmy z dotychczasowego magazynu i musieliśmy powiększyć powierzchnię magazynową, aby pomieścić nowe towary.
Rozdział 2015 – Sprzedaż elektroniczna zaczyna eksplorować kraje nordyckie
Po dwóch udanych latach jako sprzedawcy internetowi zaczęliśmy nabierać wprawy. Nadszedł czas, aby spojrzeć poza granice kraju. Postanowiliśmy więc wejść również na rynek norweski, co zrealizowaliśmy pierwszego listopada 2015 roku. Wcześniej, wiosną, zauważyliśmy, że nasz dotychczasowy magazyn stał się zdecydowanie za mały (znowu!), i ponownie rozpoczęliśmy poszukiwania większych powierzchni. Tym razem byliśmy nieco bardziej doświadczeni i od razu szukaliśmy lokali, które mogłyby pomieścić również niewielki przyszły wzrost (bo przecież szło nam tak dobrze!). Pod koniec roku wreszcie znaleźliśmy nasz nowy dom, a przeprowadzka miała nastąpić wiosną 2016 roku.
Rozdział 2016-2018 – Sklep internetowy przechodzi fazę rozwoju
Wraz z przeprowadzką do nowych lokali, zyskaliśmy przestrzeń do rozwoju! W kolejnych latach poszerzyliśmy naszą ofertę ram do zdjęć, a także zaczęliśmy z zaciekawieniem poszukiwać nowych produktów, które mogłyby wypełnić ramy. Stylowe i modne plakaty wydawały się być jak najbardziej na miejscu - i tak też się stało. Chęć odkrywania większej części świata wciąż rosła i uruchomiono nową siostrzaną witrynę dla Klientów z Finlandii. W 2017 roku jeszcze bardziej poszerzyliśmy asortyment i wprowadziliśmy wiele stylowych luster we wszystkich kształtach, kolorach i rozmiarach. W tym samym roku wkroczyliśmy także do Danii, gdzie nasze produkty spotkały się z dużym uznaniem. To, że udało nam się wejść na cztery rynki, było naprawdę niezłym osiągnięciem, ale świat poza Skandynawią nadal kusił.
Rozdział 2019 – Sklep internetowy zmienia nazwę i styl
BGA Fotobutik zmienia nazwę na BGA.SE, a wraz ze zmianą nazwy pojawiła się także całkowicie nowa szata graficzna. Ale z pewnością nie było to jedyne wydarzenie, które miało miejsce w tym pełnym wrażeń roku. Nasz sklep internetowy wypełnił się wieloma nowymi, niesamowitymi produktami, a powierzchnia magazynowa musiała zostać powiększona aż do 5000m2. 2019 był także rokiem, w którym świętowaliśmy przekroczenie liczby 200 000 klientów od początku działalności sklepu elektronicznego.
Rozdział 2020 – Sprzedaż internetowa i pandemia
Nadeszła pandemia i wszyscy spędzali dużo czasu w domu. Wiele osób zaczęło przykładać większą niż do tej pory wagę do wystroju swoich mieszkań, a artykuły do dekoracji wnętrz plasowały wysoko na liście zakupów. Rozwijaliśmy się w zawrotnym tempie i otworzyliśmy e-sklepy w Holandii, Belgii, Niemczech oraz Austrii. Nasz asortyment się powiększył i pojawiło się wiele nowych, stylowych produktów. Powierzchnia magazynowa została rozszerzona, a liczba klientów w sklepu internetowego przekroczyła 400 000 od momentu rozpoczęcia działalności.
Rozdział 2021 – 2022 – Sprzedaż internetowa nadal się rozwija
Szybki rozwój dał nam możliwość eksperymentowania z nowym asortymentem, nieco dalszym od produktów, które dotychczas oferowaliśmy. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że nowe nie zawsze jest lepsze. Zamiast tego skupiliśmy się całkowicie na tym, co nas najbardziej pasjonuje i gdzie mamy największą wiedzę, a mianowicie na ramach! Powierzchnia magazynu została dodatkowo powiększona, tym razem do imponujących 8000m2. Ekspansja w Europie trwała dalej i BGA wkroczyło na rynek Anglii, Irlandii, Szwajcarii i Francji. Uruchomiono kolejną stronę internetową - bgaframes.eu - dzięki której klienci z jeszcze większej liczby krajów Europy mogą korzystać z naszych najwyższej klasy produktów.
Do epilogu jeszcze długa droga, a w opowieści o BGA czeka nas wiele ekscytujących rozdziałów. Bądź częścią tej historii i sprawdź naszą imponującą ofertę ram na każdy gust!